پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227121
سينما با همه توان در حال توليد است/ مشکل بيکاري از جاي ديگر است
تاریخ انتشار : 1395/09/02 17:05:17
نمایش : 1119
معاون ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي تاکيد کرد توليد در سينما با تمام توان در حال انجام است و اگر قرارست مشکل بيکاري بين دست‌اندرکاران حوزه تصوير رفع شود بايد رسانه ملي همراهي داشته باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حبيب ايل‌بيگي معاون ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اينکه گفته مي‌شود به دليل کمبود کار تعدادي از دست‌اندرکاران سينما از مشکل بيکاري رنج مي‌برند، گفت: امسال رونق خوبي در سينماي ايران در حوزه توليد داريم و اتفاقات خوبي را با توجه به توان سينما شاهد هستيم. با اين حال مشکل از جايي آغاز شد که در صداوسيما توليد، ساخت سريال و فيلم هاي تلويزيوني و حتي برنامه سازي به دليل مشکلات مالي به حداقل رسيد و بخش عمده اي از افراد فعالي که به واسطه حجم گسترده توليد در سال هاي پيش وارد سازمان شده بودند اکنون با تعطيلي و توقف فيلم ها در صداوسيما، بيکار شده اند.

وي ادامه داد: توقع اين افراد بيشتر از سينماست و کمتر مي بينيد کسي از صداوسيما سوال کند که چرا فيلم و سريالي ساخته نمي شود؟ البته در جايي هم اين افراد را تعمدا به سمت سينما سوق مي دهند و اينکه اين افراد بيکاران سينما هستند. با اين حال چون بخشي از اين افراد هم در سينما و هم در تلويزيون کار مي کردند ما ناديده شان نمي گيريم ولي سينما هم با حداکثر ظرفيت خود در حال فعاليت است.

ايل بيگي با اشاره به اينکه بخشي از بار تلويزيون روي دوش سينما افتاده است، گفت: تلويزيون در سال‌هاي مختلف سريال هاي متفاوتي را مي ساخت و توليد تله فيلم هم سياست اشتباهي بود که براي تامين نيازهاي نمايشي سازمان صداوسيما رواج يافت. توليد تله‌فيلم‌ها با اين نيت بود که جاي فيلم هاي سينمايي را بگيرد و اين سياست باعث شد که صداوسيما ديگر از سينما فيلم خريداري نکند.

معاون ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي با اشاره به نبود تعامل حداکثري ميان صداوسيما و سينما در خريد فيلم هاي سينمايي عنوان کرد: تله فيلم ها قدرت و کيفيت فيلم هاي سينمايي را نداشتند و باعث نوعي لطمه دوطرفه شدند چراکه صداوسيما پول کلاني را براي ساخت اين آثار صرف مي کرد درحاليکه اين هزينه مي توانست صرف پيش خريد فيلم هاي سينمايي شود و به اين ترتيب هم تاثير فرهنگي مورد نظر ايجاد و هم از سينماي ملي حمايت مي شد چون رسانه ملي يکي از اصلي ترين نهادهايي است که مي تواند به سينماي ملي ما کمک کند.

شهرهاي دورافتاده سينما ندارند و مي توانند آثار سينمايي را در تلويزيون ببينند

وي تصريح کرد: ما سال هاست که شاهديم که از ميان ۱۱۰ تا ۱۲۰ فيلم سينمايي که در طول سال ساخته مي شود شايد کمتر از ۱۰ اثر توسط سازمان صداوسيما خريداري مي شود. اگر شما دقت کنيد، مي بينيد که تلويزيون در ميان آثاري که پخش مي کند فيلم هاي ۳۰ سال گذشته را هم روي آنتن مي برد و چرا بايد اينگونه باشد. ما در کشور مناطق و شهرستان هايي را داريم که سينما ندارند و ما بايد امکاني را فراهم کنيم که مردمي که در شهرهاي دورافتاده سينما ندارند بتوانند فيلم هاي روز سينماي ايران را در تلويزيون ببينند.

ايل بيگي در واکنش به تعداد بالاي ساخت فيلم ها و کمبود سالن هاي سينمايي اظهار کرد: بخشي از فيلم ها مي تواند توسط تلويزيون خريداري شود چون همه فيلم هاي سينمايي که به توليد مي رسند اکران نمي شوند و ما در نهايت مي توانيم ۷۰ تا ۸۰ فيلم را اکران کنيم. به همين دليل خريداري فيلم ها توسط تلويزيون مي تواند رونق سينما را چند برابر افزايش دهد. صداوسيما با خريد رايت تلويزيونيِ فيلم هاي سينمايي مي تواند از اين آثار حمايت و حتي بخشي از بيکاري دست اندرکاران خود را از اين طريق جبران کند. اين کار هزينه زيادي را در برنمي گيرد ولي اگر بخواهد خودش دست به توليد بزند بايد هزينه زيادي صرف کند.

معاون ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي با اشاره به هزينه هايي که پيش از اين صرف خريد آثار سينمايي مي شده است، يادآور شد: من زماني با يکي از مديران تلويزيون که در دهه ۷۰ در معاونت سيما حضور داشت صحبت مي کردم و او عنوان کرد که در آن زمان رقم قابل توجهي براي خريد آثار سينمايي صرف مي کرده اند درحاليکه فکر مي کنم در مقطع کنوني اين رقم ۵۰۰ ميليون تومان هم نباشد و اين يک نقص است که صداوسيما بايد نسبت به آن پاسخگو باشد.

ايل بيگي تصريح کرد: رسانه ملي نمي تواند در اين زمينه بي تفاوت بوده و تنها فکر کند که بايد با بعضي از برنامه ها به سينماي ملي حمله کند. به نظرم اين عزيزان بايد کمي دوستي خود را در اين حوزه ها بيشتر نشان دهند.

وي در پايان با اشاره به برگزاري سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر عنوان کرد: امسال فکر مي کنم رقابت سختي با توجه به حضور چند نسل سينما وجود داشته باشد. رونق خوبي در سينماي ايران در حوزه توليد وجود دارد و حتي بيشتر از توان و ظرفيت سينما در آن توليد و رونق وجود دارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html